vrijdag 30 december 2011

"bit.ly linkjes klikken is gevaarlijker..."

Do not press the red button

Door: Frank Mulder

Een van de reacties die wij via LinkedIn ontvingen op mijn blog "Rijd jij ook roekeloos over de elektronische snelweg?" was: "bit.ly linkjes klikken is gevaarlijker..."


Wat gevaarlijker is laat ik even in het midden, maar aan beide kleven gevaren. Het nadeel van verkorte links, zoals bit.ly is dat je niet weet waar de link uiteindelijk naar toe gaat. Is de tekst behorende bij de verkorte link interessant of uitdagend genoeg, dan zullen veel mensen er op klikken.

Ik moest bij het lezen van de opmerking gelijk denken aan een blog die ik op 17 juli 2010 geschreven heb. De blog beschrijft o.a. de iPad app “Do not press the red button” om aan te geven dat wanneer je mensen nieuwsgierig maakt, door bijvoorbeeld te zeggen dat iets niet mag, ze overal op klikken. Lees hier mijn blog van 17 juli 2010: Klik niet op... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten